Laundry day!

Sysslan som aldrig slutar underhålla..eller? En sak är säker, väldoftande handdukar och rena t-shirts är rätt nice att ha till hands. Tavlan (printen) som utlovats får vänta lite, det känns som att den måste presenteras på ett värdigt sett eftersom jag verkligen tycker om den.

Men eftersom jag inte vill göra ”er” besvikna ska jag visa en tidig julklapp till mig själv. Serien heter ”Svenska uppfinningar” varav varje print finns i 250 ex (Min är 40/250). Serien är ritad av Anders Öst…something something, jag kan inte uttyda det. Relativt irriterande vill jag påstå, men jag ska nog kunna korrigera det så småningom. (Jag diskuterar mina fantastiska planteringsförsök nedanför bilderna)

Detta bildspel kräver JavaScript.

Det verkar som att jag blir någon slags planteringsnörd på mina hemmadagar, ännu en gång satte jag igång med ett mini projekt i form av omplantering i en Höganäs kruka och två Florida av Marie Simmulson, UE.

Florida-Marie Simmulson/UE,  mått 9,5 x 12 cm, fick en Camellia sinensis thee

Florida, Marie Simmulson/UE, mått 7,5 x 10,5 cm, en mini växt…palm?

Höganäs ”krukan” fick ett olivträd

Bis später Damen und Herren. Ciao

Lämna en kommentar