Teak monday!

Idag blir det inga långa utsvävningar om skånes vägar eller om alla s k fynd jag kommit över eftersom jag helt enkelt inte har tid då fortsatt plugg av gotiska kyrkor väntar…men jag bjuder ändå på lite blandat teak som jag inhandlat under dom senaste månaderna, småobjekten är ju verkligen inget särskilt men tripod lampan jag talade om häromdagen gillar jag däremot. Dock känner jag inte riktigt att den passar in där den står nu men jag får sätta mig ner och läsa lite och suga på den karamellen….annars får det väl bli hos morsan eller något liknande tills jag kommer på en passande plats.

Bild

Bild

Nästa upp är min spelkortslåda i teak, jag har ingen aning om årtal men gillar den likväl. Korten ser ju iaf gamla ut men jag är inte helt säker på att det är en bra indikation på ålder då kort kan bytas ut. Ska jag vara ärlig så var jag aningen bakfull en dag i Malmö och gick förbi http://www.mickesantik.se/. Det första jag ser i fönstret är kortleken med sina rutmönster samt växtintarsia som genast faller mig i smaken, jag gav dessutom 100kr för den (rätt mycket tyckte jag men han ville ha 150kr) så jag måste vart på bästa humör då jag inte vet vad jag skulle med den till. Jag kanske köpte lycka?

Bild

Bild

Resterande foton är en blandning av AB SÖWE KONST värmeljushållare (tror jag?), en burk med kristall glaslock från Skruf. Sweden, salt & pepparkar i teak (okänd design) samt salt & pepparkar med teaklock Från Hornsea, England. Inga av dessa objekt har kostat mer än 5kr då jag varken samlar eller kan något särskilt om det men självklart får detta bli ännu ett område att sätta tänderna i.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Good evening ladies & gents!

2 tankar på “Teak monday!

    • Haha ingen aning! Jag vill ju inte låta dum eller ignorant men jag som icke-tobaksrökande 29-åring vet inte mycket om pipställ faktist. Hur tänker du då?

      edit: okej har betraktat objektet lite mer nu och jag förstår definitivt vad du menar…hmm…

      Mvh DP

Lämna en kommentar