En tur till Höganäs museum!

Jag glömde helt bort att jag knäppte av några snabba foton när jag tog mig en rundvandring på Höganäs museum för några veckor sen. Jag hade tyvärr inte så mycket plats på minneskortet så jag fick vara aningen selektiv. Jag hoppas att jag fick med något som faller er i smaken!

Yngve Blixt

IMG_0115

Claes Thell

IMG_0116

Olle Måving

IMG_0117

IMG_0118

Henning Nilsson

IMG_0121

På det sista fotot kan jag inte riktigt minnas namnet på konstnären/drejaren men jag gissar på Claes Thell..

IMG_0120

Och sist men inte minst, lite blandade lampor…

IMG_0119

Klicka på bilderna och förstora dom om ni vill läsa lite om Höganäs under 50 och 60-talet

IMG_0124

IMG_0123

Då kanske någon undrar hur det går på Selma tävlingen? Käpprätt åt helvete, visst har jag hittat något i veckan men ännu en gång var det inget särskilt som jag kan sälja och som kostade en ynka tjuga. Aja…jag får försöka vidare antar jag, man skulle ju kunna fuska men vad är meningen med att tävla om man inte ska bry sig om reglerna. Nä, det blir att vänta på bättre tider!

God kväll

Lämna en kommentar